Loopafstanden en parcoursen

Unieke en uitdagende looproutes

Pittige bosparcoursen

Molenhoeks Makkie is een unieke hardloopwedstrijd op heuvelachtig bosparcours. En vanwege de vele uitdagingen en ideale timing – ieder 3e zondag van oktober – dé ultieme test voor de Zevenheuvelenloop!

Ga je voor de 5, 10 of 15 km? Of wil je meedoen aan de Kidsrun van 2,3 km? Welke afstand je ook kiest, ga er maar van uit dat het geen ‘makkie’ wordt! Ieder parcours gaat over heuvels en door dalen en bevat wel een paar uitdagende klimmetjes over mul zand. Want geklommen wordt er zeker! En daarom behoort Molenhoeks Makkie ook tot het circuit wedstrijden voor het Klauterbrevet. Bekijk de routes en lees meer!

Voor welk parcours ga jij?

Ontdek de 5, 10 en 15 km. Zie hoe het parcours loopt, krijg een indruk van de omgeving en bekijk de hoogtemeters.
Udo en Henk, MoMakkie-runners van het eerste uur, maken je wegwijs!

LET OP! Parcourswijziging

 

Door de komst van een natuurbegraafplaats achter het Jachtslot, hebben we sinds 2019 het parcours van de 10 en 15 km iets moeten aanpassen. Bij de splitsing, kort na de Heumense Schans en waar de 5 km lopers links af gaan, gaan de 10- en 15-km-lopers nu rechtsaf ipv rechtdoor. Aan het eind van dit pad gaan zij weer links om een meter of 500 verder weer rechtsaf het vertrouwde pad naar het weiland op te gaan. Op de lengte van het parcours heeft deze wijziging geen gevolgen. 

Kidsrun

Daar is ieder kind een winnaar!

De Kandinsky Kidsrun is een uitdagende loop van 2,3 km voor kinderen van 6 – 12 jaar. De uitslag wordt weergegeven in drie leeftijdsgroepen, onderverdeeld in jongens en meisjes.

Het parcours van de Kidsrun is niet gewijzigd ten opzichte van editie 2019. Dat betekent een mooi rondje, met een uitdagend klimmetje erin!

Je schrijft je al in voor slechts € 3,50

Trainingsschema Kidsrun

Om kinderen voor te bereiden op de Kandinsky Kidsrun, kan het verstandig zijn een schema te volgen.
Hiernaast staat een voorbeeldschema van 7 weken, uitgaande van 2 keer lopen per week. Zit dit er niet in, of loopt uw kind ook al bij een andere tak van sport, kies dan 1 training per week.

Als er ‘1-1-1 p=2’ staat, dan betekent dit 3 x 1 minuut hardlopen met steeds 2 minuten wandel/dribbelpauze.

Week 1:
Training 1: 1-1-1 p=2
Training 2: 2-2 p=3

Week 2:
Training 1: 1-1-2-1-1 p=2
Training 2: 2-2-2 p=2

Week 3:
Training 1: 1-2-1-2-1-2 p=2
Training 2: 2-2-2-2 p=2

Week 4:
Training 1: 1-2-3-3-2-1 p=2
Training 2: 3-3-3 p=2

Week 5:
Training 1: 2-3-4-3-2 p=2
Training 2: 2-2-2-2 p=2

Week 6:
Training 1: 1-2-3-4-3-2-1 p=2
Training 2: 3-3-3-3 p=2

Week 7:
Training 1: 8-4 p=3
20 oktober 2019: Kidsrun

Scroll to top